Intrebari frecvente

Stimati candidati, mai jos ne-am propus sa enumeram cele mai dese intrebari adresate, si bineinteles raspunsurile aferente: 

Intrebarea1: Ce locuri de munca aveti?
Raspuns1: Banca de Joburi dispune de o paleta larga de locuri de munca in strainatate. Pentru a consulta ofertele de munca ale Bancii de Joburi dati click pe oferte munca actuale. De asemenea, daca nu ati gasit jobul pe care il doriti, apelati la consultantii nostrii care va pot oferi cele mai bune sfaturi in cariera, fiecare candidat beneficiind de un consultant propriu. In felul acesta, consultantii va pot programa la o inscriere oficiala, astfel incat sa inceapa sa munceasca pentru dvs si pentru a va obtine locul de munca dorit. 

Intrebarea2: Care este rolul unei agentii de recrutare? 
Raspuns2: Agentia de recrutare creste considerabil sansele de angajare ale candidatilor. Toti candidatii referiti angajatorilor prin agentiile de recrutare au sanse mult mai mari sa fie angajati decat cei care aplica direct la angajatori, deoarece acestia folosesc, de regula, serviciile de recrutare specializate ale agentiilor de resurse umane. 

Intrebarea3: Locurile de munca pe care le intermediati sunt legale?
Raspuns3: Compania noastra lucreaza doar dupa scheme legale de munca in strainatate, deci automat toate locurile de munca puse la dispozitia dvs de catre angajatori sunt oferite pe baza unor contracte de munca legale.

Intrebarea4: Percepeti comision si cat este acesta?
Raspuns4: De la inceputul anului 2015 compania "Banca de Joburi" a eliminat toate tarifele de mediere pentru majoritatea proiectelor de recrutare, astfel incat sa usureze accesul candidatilor romani la un loc de munca in strainatate. Agentia noastra depune toate eforturile pentru a nu percepe comisioane sau tarife de mediere de la candidati. 

Intrebarea5: De ce trebuie sa platesc totusi comision pentru anumite programe de munca? 
Raspuns5: Dupa cum am mai mentionat mai sus, in cele mai dese cazuri agentia noastra nu percepe niciun fel de tarif de mediere, totusi exista si situatii cand trebuie sa percepem un anumit tarif pentru a putea desfasura respectivul proiect de recrutare. Daca va intereseaza foarte mult respectivul proiect de recrutare pentru care se percepe un tarif de mediere va trebui sa platiti pentru a putea sa vi se medieze un loc de munca.  

Agentiile de recrutare din Romania au dreptul sa perceapa comisioane / tarife de mediere de la candidati, insa important este ca aceste comisioane sa reflecte calitatea serviciilor furnizate. Toate agentiile care ofera locuri de munca in strainatate se supun legii 156 / 2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate. Conform normelor de aplicare a acestei legi, „pentru efectuarea activitatilor de mediere prevazute la alin. (1) lit. b) – e) agentii de ocupare a fortei de munca in strainatate pot percepe un tarif de mediere care sa acopere costurile acestora.”

Intrebarea6: Pentru acele programe de munca la care se solicita plata unui tarif de mediere, acesta se poate plati din salariu? 
Raspuns6: DA. Exista mai multe variante de plata a tarifului de mediere, astfel ca puteti plati tariful de mediere fie la momentul inscrierii (la semnarea contractului de mediere), fie la semnarea contractului de munca sau fie dupa ce incepeti sa castigati in strainatate. Cu cat platiti tariful de mediere mai repede cu atat beneficiati de o reducere mai mare la plata lui. 

Intrebarea7: Ce garantie am ca voi pleca in strainatate si ca nu voi plati degeaba comisionul? 
Raspuns7: De regula, nu trebuie sa achitati niciun fel de comision. Totusi, in cazurile cand se impune plata unui comision, inainte de a achita acest comision, dvs treceti printr-o etapa de recrutare si selectie, asta inseamna ca sunteti evaluat de catre compania noastra pentru a vedea daca va incadrati in tiparul dorit de angajator. Dupa ce vi s-a dat acceptul pentru inscrierea pe un anumit program, nu mai exista niciun risc sa nu plecati. De asemenea, in raport cu firma noastra se intra in baza semnarii unui contract de mediere care stabileste drepturile si obligatiile noastre si ale dumneavoastra. Atata timp cat relatia noastra se bazeaza pe incredere si pe un contract semnat si respectat reciproc nu pot exista probleme.

Intrebarea8: Exista alte cheltuieli suplimentare pe care mai trebuie sa le suport?
Raspuns8: Da, exista cateva cheltuieli suplimentare reprezentate de cheltuielile cu transportul pana la locul de munca si banii de buzunar pana la primirea primului salariu. 

Intrebarea9: Angajatorul imi asigura cazarea, masa si biletul de avion?
Raspuns9: In majoritatea situatiilor cazarea este asigurata de catre angajator, fiind oferita gratuit, mai ales in domeniul hotelier-restaurante, dar sunt si cazuri in care costul cazarii se deduce din salariu. Oricum, angajatorul vine in intampinarea candidatilor, identificand de fiecare data o unitate de cazare si scutindu-i in acest fel de grija respectiva. De asemenea, in domeniul hotelier-restaurante se ofera de regula doua-trei mese pe zi, in timp ce in alte domenii angajatorul ofera o singura masa, in timpul orelor de program.
De regula, transportul international este platit de catre candidati, iar angajatorul poate aranja pentru acesta o modalitate de a-l prelua de la aeroport catre unitatea de cazare. In situatii foarte rare, cand nu este posibil ca un reprezentant al angajatorului sa preia candidatul de la aeroport, agentia noastra va oferi la plecare un itinerariu (plan de calatorie) foarte bine detaliat pentru a putea ajunge cat mai usor si sigur la adresa angajatorului.

Intrebarea10: Care sunt conditiile de cazare? 
Raspuns10: Conditiile de cazarea difera in functie de domeniul in care veti lucra. In cele mai multe cazuri cazarea se face in camere duble, cate 2 persoane in camera, insa sunt destule situatii in care cazarea se face singur in camera. In domeniul hotelier, de regula, se pun la dispozitia angajatilor camere administrative chiar in hotelul respectiv. Este bine de stiut ca puteti sa va identificati si singuri o alta unitate de cazare daca vi se pare mai avantajos. 

Intrebarea11: Exista posturi pentru care nu se cere experienta?
Raspuns11: De regula, exista foarte multe joburi pentru care nu se cere experienta, insa, in majoritatea situatiilor (cel putin pentru joburile din Anglia si pentru cele din turism), se cere cunoasterea unei limbi straine (de preferat, limba engleza). De asemenea, in unele cazuri, calificarea se obtine la locul de munca, oferindu-se instruire si pregatire continua.

Intrebarea12: Cum se desfasoara interviurile cu angajatorii?
Raspuns12: Interviurile cu angajatorii au loc in trei feluri: telefonic, prin video-conferinta (skype) sau fata in fata. Inainte de interviu, fiecare candidat primeste cele mai bune sfaturi de la consultantul sau cu privire la modul in care va decurge acesta, astfel incat totul sa se desfasoare fara probleme. 

Intrebarea13: Daca nu trec de interviu, pierd toate taxele pe care le-am achitat?
Raspuns13: In cazul in care nu treceti de interviul cu angajatorul respectiv, nu este nicio problema. Veti sustine un alt interviu pana cand un angajator o sa va accepte pentru ca este atat in interesul dvs, cat si al nostru sa va obtineti postul si sa plecati cat mai repede. Consultanta care va este oferita inainte de acordarea interviului este un prim pas spre reusita dvs. De-a lungul celor 14 de ani de cand activam pe piata muncii, am avut grija ca toate persoanele inscrise sa obtina locul de munca potrivit profilului lor si sa plece, imbunatatindu-si considerabil veniturile. 

Intrebarea14: Cate ore voi lucra pe zi?
Raspuns14: Programul de munca este intotdeauna prevazut in contractul de munca pe care dvs il veti semna inainte de plecare. De regula, se lucreaza minim 8 ore/ zi, 6 zile/ saptamana, iar in cazul in care veti face ore suplimentare, acestea se vor plati conform legii.

Intrebarea15: Din momentul in care m-am inscris, cat de repede voi pleca?
Raspuns15: In general, se pleaca in 2-4 saptamani din momentul inscrierii, insa sunt situatii in care plecarea se poate face chiar mai repede sau in 2 luni, deoarece sunt implicati mai multi factori: oferta de munca, profilul dvs, data la care angajatorul are nevoie de dvs la locul respective, concurenta pe posturi, etc.

Intrebarea16: Ce se intampla daca vreau sa plec mai repede de la locul de munca?
Raspuns16: In cazul in care vreti sa plecati mai devreme de la locul de munca decat este specificat in contract, nu ar trebui sa existe vreo problema pentru ca raportul de munca poate inceta fie prin acordul de vointa al partilor, fie prin demisie cu acordarea unei perioade de preaviz. Insa, este foarte important sa discutati cu angajatorul in momentul in care vreti sa luati aceasta decizie si sa-i spuneti motivul pentru care doriti sa plecati.

Intrebarea17: Mi se ofera sprijin in strainatate in cazul in care am probleme la locul de munca?
Raspuns17: Desigur, compania noastra va ofera ajutorul de care aveti nevoie intrucat va punem la dispozitie un numar de urgenta pe care oricand puteti sa sunati. Orice problema cu angajatorul, orice nerespectare a contractului de munca sau orice alt impediment de natura obiectiva pe care il intampinati trebuie sa ne fie aduse imediat la cunostinta. Compania noastra va media conflictul aparut si, de asemenea, daca se va ajunge pana acolo, va vom asigura un replasament pe conditii asemanatoare la un alt angajator, fara alte cheltuieli suplimentare. Aceasta este GARANTIA CALITATII pe care o oferim tuturor persoanelor mediate de noi.

Pentru orice alte intrebari care nu le regasiti mai sus, va rugam sa contactati consultantii nostrii. 

Va dorim succes!